Skip to main content

Featured

944/2 EKONOMI KONSEP

BAB 2 : PERAKUNAN PENDAPATAN NEGARA PENDAPATAN NEGARA -Jumlah nilai barang akhir dan perkhidmatan yang dikeluarkan oleh faktor pengeluaran milik sesebuah negara dalam tempoh setahun. KELUARAN DALAM NEGARA KASAR (KDNK) Jumlah nilai barang akhir dan prekhidmatan yang dikeluarkan di dalam sesbuah negara oleh faktor pengeluaran milik negara atau milik negara asing dalam setahun KELUARAN NEGARA KASAR (KNK) -Jumlah nilai barang akhir dan perkhidmatan yang dikeluarkan oleh faktor pengeluaran milik negara berada dalam negara dan diluar negara PENDAPATAN FAKTOR BERSIH DARI LUAR NEGARA (PFBLN) -Perbezaan antara nilai penerimaan pendapatan faktor tempatan dari luar negara dengan nilai pembayaran pendapatan faktor asing ke luar negara KELUARAN NEGARA BERSIH(KNB) -Jumlah nilai barang dan perkhidmatan yang dikeluarkan oleh faktor pengeluaran milik negara setelah ditolak susut nilai. KNK NOMINAL -Jumlah nilai barang dan perkhidmatan yang dihitung berdasarkan tingkat harga tahun sem

946/2 PENGAJIAN PERNIAGAAN ESEI

BAB 4 : PEMBUATAN KEPUTUSAN
LIMA LANGKAH PROSES MEMBUAT KEPUTUSAN RASIONAL
1.MENGENALPASTI MASALAH
2.MENGUTIP DATA
3.MENGANALISIS DATA
4.MENJANA ALTERNATIF
5.MENILAI ALTERNATIF
6.MEMILIH ALTERNATIF

BAB 3 : KEMAHIRAN KOMUNIKASI
LIMA PERANAN DAN KEPENTINGAN TEKNOLOI MAKLUMAT DAN KOMUNIKASI (ICT)
1.PERANAN DALAM PEMASARAN
2.PENGURUSAN SUMBER MANUSIA
3.PENGELUARAN
4.KEWANGAN
5.PERAKAUNAN
6.KOMUNIKASI
7.PENGAWALAN INVENTORI

TIGA TAHAP PERUNDINGAN (ORGANISASI)
1.INTRAPERSONAL
2.INTERPERSONAL
3.INTRAJABATAN
4.INTERJABATAN
5.NASIONAL

LIMA JENIS KOMUNIKASI DALAM PERNIAGAAN
KOMUNIKASI LISAN
1.PERBINCANGAN
2.MESYUARAT
3.UCAPAN
4.PEMBENTANGAN

KOMUNIKASI BUKAN LISAN
5.VISUAL
6.BERTULIS
7.BAHASA BADAN

LIMA TAKTIK PERUNDINGAN (PERSATUAN SEKERJA)
1.GOOD GUY BAD GUY
2.NIBBLING
3.TRIAL BALLON
3.RED HERRING
4.OUTRAGEOUS
5.LIMITED AUTORITY

ICT MELUASKAN PERNIAGAAN
1.E-DAGANG
2.E-PEMASARAN
3.E-MEL
4.LAMAN WEB
5.SMS
6.E-GOVERMENT
7.E-PERBANKAN

PROSES KOMUNIKASI
1.PENGHANTAR
2.ENKOD
3.DEKOD
4.PENERIMA
5.MAKLUM BALAS

BAB 2 : ASPEK PERUNDANGAN DAN PERNIAGAAN

LIMA ELEMEN KONTRAK MENURUT AKTA KONTRAK 1950
1.TAWARAN
2.PENERIMAAN
3.BALASAN
4.NIAT
5.KETENTUAN
6.KEUPAYAAN

LIMA SYARAT TERSIRAT
1.MASA PEMBAYARAN
2.HAK MILIK
3.JUALAN MELALUI DISKRIPSI
4.BERKAITAN KUALITI DAN KELAYAKAN
5.JUALAN MELALUI SAMPEL

BAB 1 : PENGURUSAN 

LIMA KAEDAH PENGURUSAN STRESS (ORGANISASI)
1.PROGRAM PEMBANGUNAN FIZIKAL DAN SOSIAL
2.PEMILIKAN DAN PENEMPATAN PEKERJA
3.PROGRAM PEMBANGUNAN

Comments

Popular Posts